Otaku Odú

Anime/manga gyűjteményem bemutatása

Az Odú – 2011

Posted by -OJ- - 2011. december 31.

Mivel már többen kérték, hogy mutassam meg végre, hol és hogyan tárolom azt a rengeteg animes terméket, amiket az évek során felhalmoztam, így gondoltam az év utolsó bejegyzéseként tartok egy kis bemutatót magáról az Odúról is.

FIGYELEM! A nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek! 😛

Sajnos egy mindössze 7 négyzetméteres szobában nem tudom megoldani azt, hogy nagytotálban készítsek képeket a két feléről, így részletekben fogom körbejárni az egészet.

Kezdjük is rögtön a dupla ajtónál, amelynek csak a bal szárnyát lehet kinyitni, mert a jobb oldalon már egy szekrénypolc zárja el az utat:

A 2010-es Spice & Wolf II naptár már igencsak idejét múlt, de Horo képét egyszerűen nincs szívem levenni innen. Ráadásul kiváló sötétítő is, mert pont befedi az ajtó üveges részét. Az idén egy naptár sem nyerte el a tetszésem, ezért van használom még mindig ezt, de a jövő évre már előrendeltem egy újat, és akkor cserélve lesz. Alatta a MegaHouse-os Queen’s Blade figuráim sorakoznak, de ezek is csak addig lesznek itt, míg nem szerzek egy újabbat, mert négyen már nem fognak elférni. Itt kapott helyet az egyetlen dobozos visual novelem, a Wind ~a breath of heart~, valamint szerény anime-DVD-gyűjteményem, amit egy darabig nem áll szándékomban bővíteni, így ezeknek biztos helyük van ezen a polcon. A DVD-k előtt pedig az animes akciófiguráim állnak: a BRS és Rider figma, Yoko és Hinagiku nendoroid, valamint egy pár Banpresto-s SD-figura.

Felülről a második a ‘díszpolc’, ide vannak beállítva a kedvenc és legértékesebb figuráim, folpackkal elzárva, hogy még véletlenül se érje őket a por. Nem a legelegánsabb megoldás, de egy különálló vitrinnek egész egyszerűen nincs hely a szobában, így marad ez. A célnak pedig megfelel.

Az alsó két polcot az eredeti, dobozos PC-játékaim foglalják el. Nagyjából 70 kiadvány, és mert mostanság már szinte egyáltalán nem játszom, ezek jól megférnek itt, anélkül hogy kinőnék a helyet. A felső játékos polcon áll a PlayArts-os Final Fantasy VIII Rinoa és Squall akciófigura, az alsón pedig az amerikai NECA gyártmányú Aya Wong (Resident Evil), Lara Croft (Tomb Raider) és Mr.47 (Hitman).

Legalul pedig több hengernyi írott lemez, amiknek a nagy részét a Code Geass-os reklámtábla hivatott eltakarni.

A számítógépes asztal feletti rész már ismerős lehet, mindig itt fotózom le a havi zsákmányaimat. Bal oldalt egy Fate/stay Night és egy Code Geass poszter, valamint ide van kiakasztva a képkeretes NGE Asuka figurám, jobbra pedig az életnagyságú Tenshi vászonposzterem díszíti a falat.

Bár az egész szoba tele van animes cuccokkal, a számítógépes asztalomat mégis szeretem tisztán tartani, mert itt csak útban lennének. Egyedül a bal oldali sarkot kapták meg, itt állnak a vitrines Rosario+Vampire kisfigurák, a yukatás Haruhi petit nendoroidok, valamint GSC Hayase Mitsuki. A nyomtató előtt pedig Fujibayashi Kyou, mint az új kedvenc.

A számítógépes asztal alsó polcán pedig a TV-sorozatos DVD-ket tárolom, egy pár kötegnyi nyomtatópapír társaságában.

A trading figurás polcot már korábban is bemutattam, de azóta köréje is felkerült a többi poszter, így már az egész falat animes plakátok borítják. A legfelső polcon pedig a figurás dobozok vannak felépítve, egészen a plafonig.

A sötétítő függönyök tényleg csak dísznek vannak, mert a redőny nélkülük és képes kiszűrni minden fényt, így viszont van hová akasztanom a Feena és a Tenshi párnahuzataimat. Középen pedig jól elfér a School Rumble-ös vászonposzterem, amit a függönnyel együtt el tudok tolni, ha mondjuk ki akarom nyitni az ablakot.

Az ágy közvetlenül az ablak előtt helyezkedik el, és amit fontos megjegyezni róla: ez kb soha nem szokott ennyire üres és tiszta lenni. Főleg nem a téli időszakban, mikor a vastag paplant amúgy sem tudnám máshová eltenni. Nem mintha az ágyneműtartóban lenne hely, az tele van könyvekkel, DVD-kkel, a számítógép alkatrészeivel és azoknak dobozaival, stb. Az animes lepedő pedig csak dísz, használni ugyanúgy nem szoktam, mint a párnahuzatokat.

A másik, ablak melletti sarkot szintén még a nyáron posztereztem körbe. Erre fért rá a legjobban, mert itt volt a legrosszabb állapotban az alatta lévő tapéta.

Ez a sarok változott a legkevesebbet az elmúlt évek során. Igaz, hogy az anime poszterek nem rég kerültek csak fel, de korábban ugyanezt a részt különböző filmes és játékos plakátok fedték le. A CD-tok állványok pedig korábban szintén PC-játékokkal és filmekkel voltak tele, most azonban 90%-ban a kiírt anime sorozatok találhatók itt. És még egy-két figura is elfér mellettük. A K-ON petit nendoroid doboz csak ideiglenesen került oda, míg nem találok neki jobb helyet.

Az anime sorozatok alatti polcot megintcsak az anime figurák foglalják el, az alatt pedig kezdődik a ‘filmes részleg’. Ide vannak beállítva az eredeti DVD-fimek és díszdobozok, azok előtt pedig a különböző filmes karakterek figurái – mert egy időben ezeket is gyűjtöttem, míg rá nem jöttem, mennyire silány minőségűek. A legfelsőn A Karib-tenger kalózai állnak,…

A középsőn Leonídász a 300-ból, V a V mint Vérbosszúból, Freddy a Rémálom az Elm Utcában-ból, Shaun a Haláli Hullák Hajnalából, Bill a Kill Billből. Az alsó polc pedig a LOST-os Jack, Kate és Sawyer-é. Ezeken kívül van még több filmes figurám is, de azok már olyan szinten rondák (vagy lefolyt róluk a festék), hogy inkább vissza is dobozoltam őket. Legalul pedig GameStar magazinok, hiánytalanul 10évre visszamenőleg, valamint egy-két Mondo és AnimeStars.

Még több polc, poszter és figura 😀 Itt az álló szekrénypolc teteje lehet az érdekes, ezen tárolom ugyanis a Dengeki magazinjaim dobozait, az ajándékba kapott animes csészéket, illetve azt a kevés mangát (olyan 20 darab lehet) amiket eddig vásároltam.

Ez a szekrény ismételten a DVD-filmeké. Az összes polcot azok töltik meg, míg előttük egy pár alacsonyabb anime figura kapott helyet. Valamint itt őrzöm a jobban sikerült világháborús maketteimet, ami szintén nagy hobbim volt úgy…12évvel ezelőtt.

A szekrénytől jobbra pedig egy kisebb asztalt találunk, és rajta egy 60cm-es Zero no Tsukaima Louise karton táblát. Ezt az asztalt általában írásra és olvasásra használom – mert ha a gép előtt tenném, az mindig elvonná a figyelmem 😀 – valamint itt szoktam körbefotózni a figurákat is.

A kisasztal lábában vannak az artbookok, a Megami és NyanType magazinok, valamint egy szép nagy kártyatartó, amit szerintem soha nem fogok megtölteni.

A ruhásszekrény az egyetlen ‘szűz’ felület a szobában (a padlón és a mennyezeten kívül) amire semmi nincs ragasztva. Eleve tökéletesen ép állapotban van, és ezért kár lenne bármivel befedni. Az oldalára van felakasztva a Yoko dakimakurám, a teteje pedig figurás dobozokkal van tele, amelyek már itt is a plafonig érnek.

És ezzel vissza is érkeztünk a dupla ajtóhoz, amelynek a nyitható, bal szárnyán a másik Tenshi dakimakurám díszeleg, mellette pedig a képkeretes NGE Ayanami figurám, One Piece poszterek és LuckyStar kártyalapok vannak felakasztva.

A dupla ajtó felett pedig egy, majdnem az egész szobán átérő polc húzódik, amelyen 2×2 sorban, végig tele van figurás dobozokkal. Az aljáról sajnos már csúnyán lepattogott a fa, így … ez is poszterekkel van befedve.

Nos ez lenne az Én kis Odúm 2011 végén, de nem hiszem, hogy a jövő év sok változást fog hozni benne. És a végére egy kép a jelenlegi, az ünnepekre feldíszített állapotáról (Rengeteg felesleges díszem van itthon):

23 hozzászólás to “Az Odú – 2011”

  1. Daisuken said

    Szerintem a bankrablók lassan már jobban járnak, ha a szobádat veszik célba xD Hát igen, ismételten mondom, hogy nem semmi szoba; talán a #1 in Hungary 😀 Viszont a tavaszi nagytakarítás pokol lehet~

    • -OJ- said

      Amennyire nem ér semmit a magyar forint, könnyen lehet 😦
      Kösz! 😉

      AZ! 😀
      Ezért kell rendszeresen takarítanom, hogy ne halmozódjon fel.

  2. Kubica said

    Szerintem is túl sok figurája van már?
    Szívesen megkönnyítünk ha te is így érzed 😀

  3. Szépen berendezted. 2 dolog nem tetszik: én a posztereket mindenképpen bekereteztetném (persze ha lenne nekem, nem kevés pénz lenne az biztos) felragasztás helyett, nem rosszindulatból kérdezem de nem zavaró azon a monitoron animézni (képarányra gondolok, ha nem azon nézed akkor nem szóltam).
    Már az első kép megzavarta a nyugalmam nem hogy a többi 🙂

    • -OJ- said

      Őszintén szólva Én annyira nem díjazom/értékelem a posztereket, hogy a beszerzésükön kívül még külön költsek rájuk. Wallscrollokat szívesebben vennék, de azoknak meg nincs hely.

      Engem nem zavar, megszoktam már. Persze ha lehetőségem van rá, akkor a nagy LCD TV-n nézem a BDripeket 😛

      Én szóltam 😀

  4. -OJ- bátyám, nem számít, hogy él a kilakoltatási moratórium, de te most nagyon megütötted a főnyereményt… XD

  5. hanon13 said

    Nem mondom, szép kis gyűjtemény. A poszterek nekem már egy kicsit sok, valószínűleg azért mert minden másodikon félmeztelen lányok vannak. Bár azért a dupla ajtó feletti polcon lévő Clannados és Mikotos nagyon tetszik 😀 A vitrin helyettesítős megoldás tetszik, csak nekem a figurák ide-odavannak rakva a polcaimon, és a könyveket én gyakran ki-be teszem ^^”

    • -OJ- said

      Sajnos a Megami/NyanType magazinokban nem igazán van másféle poszter, csak alsóneműs, fürdőruhás és (maid)cosplay. Inkább a karakterek alapján válogattam, hogy mit teszek ki.
      Előbb-utóbb biztosan lesz elég figurád lesz ahhoz, hogy könyvek nélkül is megtölts velük egy polcot, és akkor majd elzárhatod őket 🙂

  6. Junchi said

    Mit is mondjak… Szép gyűjtemény, grat. :3

    Így a képeidet elnézegetve jöttem rá, hogy hasonló “birodalmat” az én szobámban valsz soha nem építenék ki, ellenben az ilyen és ehhez hasonló gyűjteményes posztokat/képeket mindig szívesen fogadom. Furcsa perverzió, I know, de mindenképp barátságosabb a pénztárcám és helyem szempontjából (mondjuk utóbbi nálam nem is lenne probléma, lévén a szobám majd 20m^2. Pont, hogy sokszor vagyok úgy, valamivel kikéne még tölteni. :P)

    A pizsamás C.C. posztert meg szívesen lenyúlnám.

    • -OJ- said

      Én szerintem azt is megtölteném, ugyanezzel a mennyiséggel, csak sokkal jobb lenne az elrendezés.

      C.C.-t végképp nem adom. És azt sem tudom ajánlani, hogy vedd meg az artbookot, mert már az sem kapható. Viszont van róla jó minőségű scan, szóval ha nagyon igényt tartasz rá, kinyomtathatod 😉

  7. Péter said

    Attól eltekintve, hogy a Zeros Louise szerűségeket rekord idő alatt vetném tűzre, a többi rendben van. =)

    Game fronton +1, csak igényes darabokat látok, amikkel magam is szívesen elvagyok. =)

    • -OJ- said

      Ha eladnád sokkal jobban járnál 😀

      Régebben még több is volt, de sokat eladtam, amikről úgy gondoltam úgysem veszem elő többet.

  8. Kvakond said

    O_o wow. Nem kis munka és idő lehetett ezt itthon összegyűjteni. Minden figurát Japánból rendeltél?

  9. A.W. said

    Ezt most komoly? Tényleg megéri ennyi mindent felhalmozni, s rákölteni? És mi lesz velük egy-két évtized múlva, vagy ha szimplán úgy gondolod hogy nincs kedved animét nézni? Félreértés ne essék. Semmi negatívum nincs bennem, egyszerűen szimplán kérdezgetek.

    • -OJ- said

      Mint befektetés egyáltalán nem éri meg, de ez szerintem összességében minden hobbiról elmondható, ami pénzbe kerül. De amíg szeretem az animeket, nekem addig megéri gyűjteni őket. Ha megunom majd megpróbálom eladni őket (a kedvenceket kivéve. Van egy pár örök darab, amiktől soha nem kívánok megválni), ami természetesen veszteséges lesz az eredeti áraikhoz képest, de akkor az már nem fog zavarni.

  10. yami-chan said

    én is ilyen szobát szeretnék tele animékkel 😛

Hozzászólás