Otaku Odú

Anime/manga gyűjteményem bemutatása

[Good Smile Company] Black Rock Shooter ~Animation Ver.~

Posted by -OJ- - 2012. január 24.

Hamarosan elkezdődik a Black Rock Shooter TV-anime sorozat sugárzása Japánban és ezzel várhatóan ismét népszerű lesz a BRS franchise. Ezen alkalomból Én is bemutatom végre az OVA alapján készült BRS figurámat, amit még múlt Karácsonyra vásároltam.

Adatok
Név: Black Rock Shooter
Eredet: Black Rock Shooter
Gyártó: Good Smile Company
Megjelenés: 2010. November
Méret: 1/8 (20 cm)
Ár: 9800yen
Hivatalos Oldal

Már maga a doboz megérdemelne egy külön képsorozatot, de a tárhely végességét is figyelembe véve ettől most eltekintek.

Mindenesetre egy minden oldalról gazdagon díszített, rendkívül erős és ellenálló kartondobozt kapott a figura csomagolás gyanánt, de még ebbe is csak darabjaiban fért bele. Az összeállításhoz pedig hosszas és részletes útmutatót mellékeltek a készítők, amire szükségem is volt, mert így is eltartott vagy fél óráig, míg óvatosan összeállítottam 😀

A végeredmény persze önmagáért beszél. Bőven megérte a belefektetett időt és a (nem kevés) pénzt.

A korábbi verziókkal ellentétben ez a figura egy sokkal dinamikusabb pózban ábrázolja Black Rock Shootert, ahogyan előre hajolva rohan a célja felé, miközben (az alapzat állapotából ítélve) körülötte fokozatosan omlik össze a padló a belecsapódó láncok hatására. A képeken talán nem, de élőben nagyon érződik rajta az ábrázolt szituáció, és ez a dioráma hatás (az Én szememben) jóval értékesebbé teszi a szimplán csak álldogáló verzióknál.

Persze lehet egy figura akármilyen bonyolult vagy mozgalmas, ha a vonásai nem hasonlítanak az eredeti karakter arcára, amit megformázni hivatott, az máris levesz az értékéből. Szerencsére a Good Smile Company termékeivel (többnyire) nincsenek ilyen problémák, és Black Rock Shooter arca is pontosan úgy néz ki, ahogyan azt az OVA-ban láthattuk. Az ‘üres’ szemek jól visszaadják Huke, az eredeti illusztrátor stílusát, míg a bal szeme előtti kék láng különösen szép lett. Igaz, nem muszáj felhasználni, mert anélkül is kiállítható a figura, de nekem eddig meg sem fordult a fejemben, hogy a láng ne legyen rajta, hiszen az ugyanolyan elengedhetetlen, mint a hatalmas Rock Cannon (ágyú) megléte.

Ha már a fejnél tartunk, nem mehetek el szó nélkül a haj mellett sem, amely szintén felveszi a mozgás vonalát, és annak megfelelően a két hatalmas copf nagyjából a talajjal párhuzamosan úszik a levegőben, miközben több különálló tincsre bomlanak. Ez igazán látványos, ugyanakkor ez a két tincs a figura legsérülékenyebb része is. Többektől hallottam, hogy az Ő példányaikról egyszerűen letörtek a hajtincsek a szállítás során 😦 Én szerencsére nem jártam így vele, és összeteszem a két kezem, hogy épségben megérkezett, de a készítők ezt is figyelembe vehették volna a gyártás során.

A hajhoz hasonlóan a kabátja is engedelmeskedik a gyors mozgásnak, és szinte köpenyként libben fel a figura mögött, az alja pedig egy hullámvonalban végződik.

Testfelépítésre szegény Black Rock Shooter alapból egy kicsit anorexiás, de ennél az anime karaktertípusnál ezt már megszokhattuk, így kár fennakadni rajta. Ráadásul a figura esetében ez nem is olyan zavaró, mert felülről jól eltakarja a kabát, oldalról pedig a Rock Cannon. Pedig jobban szemügyre véve a testen is látszik, hogy nagy figyelmet fordítottak a kialakítására, különösen fenék tájban 😛 , de még a varratai is jól mutatnak (csak kicsit élénkebb színűek lettek a kelleténél)

A Rock Cannon a legtöbb Black Rock Shooter figura fontos részét képezi, így ennek megfelelően ez is kellően részletes kialakítást kapott. A festésével igyekeztek érzékeltetik az eredeti anyagát, a szélein pedig ezüstös foltokat láthatunk, ahol lepattogott a festék.

Összeállítani kicsit macerás volt a figurát, de amint sikerült, azóta teljesen biztosan áll. A talajon lévő lábát egy majd fél centis fémrúd biztosítja, míg az egyik karja az ágyú markolatát fogja, a másik pedig két helyen van hozzárögzítve az ágyúcsőhöz. Maga a Rock Cannon az egymáson lévő kockákba van beleszúrva egy hosszabb szeg segítségével, így bár ránézésre úgy tűnik, hogy Black Rock Shooter cipeli az ágyút, valójában az tartja a figurát. Ennyi rögzítéssel semmi esélyt nem látok arra, hogy egyszer összerogy a saját súlya alatt.

A végére hagytam a másik negatívumot, ami miatt sokan már a megjelenés előtt felhördültek, miszerint hogyan véthetett a gyártó akkora hibát a tömeggyártás során, hogy lehagyta a fehér csillagot a kabát mellkasi részéről?! Őszintén szólva, ha nincs belőle akkora rinyálás, valószínűleg észre sem vettem volna a hiányát 😛

A Good Smile Company azonban rögtön bocsánatot is kért a vásárlóktól, és egy héttel a figura megérkezését követően már jött is a bocsánatkérő levél, nyolc felragasztható csillag matrica és két exkluzív képeslap társaságában.
Azóta se raktam fel azt a matricát 😀

Összességében maradéktalanul elégedett vagyok ezzel a kiadással, és Én aki egy dinamikus pózt mindig előnyben részesítek a hagyományos álló/ülő pozíciókkal szemben, meg vagyok győződve róla, hogy ez a legjobb és a legszebb Black Rock Shooter figura, amit eddig kiadtak 😀

5 hozzászólás to “[Good Smile Company] Black Rock Shooter ~Animation Ver.~”

  1. Daisuken said

    Nagyon szép figura; a Miku és Shiki figura mellett szerintem az egyik legkidolgozottabb 😀 Biztos szépen fog mutatni a polcon, de porolni ezt sem lesz könnyű =P

    • -OJ- said

      Természetesen ez is a ‘vitrinbe’ került, így por nem éri 😉
      Addig ki sem vettem a dobozából, míg nem csináltam neki egy biztonságos helyet.

  2. fullmoon88 said

    Mázlista, de szeretnék én is egy ilyet *_*. Bár asszem ösztöndíjból kijönne, de azért spórolni kellene rá. Ezeket a rendeléseket japán nyelvű oldalakról intézed, vagy angolról? Ez a God Smile Company szimpatikus a BRS figurájuk nyomán. Ha a fotókon ilyen szép, milyen lehet a valóságban *_*.

    • -OJ- said

      Rendszerint kijön az ösztöndíjból is, de persze ez attól is függő hogy mennyit kapsz. Az egyetem utolsó évei alatt Én is abból fedeztem ezt a hobbit 😉

      A rendeléseimet az AnimeLand intézi nekem. Csak szólok nekik, hogy mi kell – bármit behoznak, nemcsak azt ami a webshopban látsz – ők rögtön elő is rendelik, aztán átvételkor fizetem.

      A Good Smile Company pedig a legjobb figuragyártók közé tartozik. Ha egy adott karakterről keresel figurát, szinte mindig az ő verziójuk a legjobb választás. Itt átnézheted az aktuális megjelenéseiket.

Hozzászólás