Otaku Odú

Anime/manga gyűjteményem bemutatása

[GSC] Kara no Kyoukai – Ryougi Shiki Garannodou

Posted by -OJ- - 2010. november 27.

Tegnap éjjel leesett az első hó, ezzel kiváló alkalom nyílt arra, hogy kora reggel – még mielőtt kisütött volna a nap és olvadásnak indult volna a hótakaró – a hozzá illő környezetben készítsek néhány képet a fehér kimonós Shiki figurámról.

Név: Ryougi Shiki Garannodou
Eredet: Kara no Kyoukai ~The Garden of Sinners~
Gyártó: Good Smile Company
Megfelenés: 2008 November
Méret: 1/7 (ami a maga 20cm-ével valójában 1/8)
Hivatalos Oldal

Nem sokkal a Kara no Kyoukai 5.filmje, a Paradox Spiral bemutatóját követően a Good Smile Company bejelentette az új Shiki figuráját, amely rövid időn belül az előrendelési listák elejére ugrott – olyannyira nagy lett rá a kereslet, hogy megjelenésre szinte az összes elfogyott, és azóta sem gyártották újra.

Shiki mindössze egyetlen jelenetben viseli ezt a díszes kimonót, amely során visszaemlékezik arra hóesés éjszakára, amikor Kokutou Mikiyaval először találkoztak.

Már korábban is láthattuk ezt a jelenetet, közvetlenül a második film elején. Azonban ott még nem volt ilyen kidolgozott a kimonó, illetve az obi sem volt hátul masniba kötve. Így egyértelmű, hogy a figurához (és vele együtt az ötödik filmben látottakhoz) az eredeti light novelekhez készített illusztrációkat használták fel:

A megjelenés idején még nem voltam “nagy” gyűjtő, de ez a figura azonnal elnyerte a tetszésem, függetlenül attól, hogy akkor még a filmeket nem láttam és a karakterről sem tudtam semmit. Első ránézésre a fekete haj és a fehér ruházat egy hóasszony (Yuki Ohna) benyomását keltette bennem, hozzáadva a katanát pedig Lady Snowblood jutott róla eszembe. Mint később kiderült, Shiki sem különbözik sokban az említett két karaktertől: ugyanolyan halálos és hűvösen kimért szépség, aki nem sokszor mutat érzelmet, viszont annál több alkalommal ontja ki ellenfelei vérét. A Kokutouhoz fűződő kapcsolata pedig jól tükrözi a hóasszony “tiltott szépség” mibenlétét.

Szóval megismertem és megkedveltem a karaktert, arra viszont nem sok esélyt láttam, hogy ehhez a figurához valaha is hozzájutok – megfizethető áron. Shikinek a kék kimonón piros bőrdzsekit viselő megjelenése pedig annyira nem nyerte el a tetszésemet, hogy arról egy teljes árú nagyméretű figurára beruházzak. Hatalmas szerencsémre akadt idehaza egy kedves ismerősöm, aki eredeti áron volt hajlandó megválni a saját, egyébként hibátlan állapotban lévő példányától. Így váratlanul egy újabb, rég áhított kedvencet köszönthettem a gyűjteménybe.

Egy újabb ablakos doboz a polcra. A Good Smile Companyra jellemző, hogy szeretik saját promóképeikkel díszíteni a csomagolást és ezalól Shiki doboza sem kivétel. Hátlapján és az oldalain megtaláljuk a korábbi promoképeket, a gyártó adatait, és ami a legfontosabb: az eredetiséget jelző holografikus matricát! A doboz színvilága pedig követi a figuráét. Megvétel után egy pár hétig ki sem mertem venni a dobozából, amíg nem találtam neki egy megfelelő helyet, nehogy addig rátelepedjen az összes por 😀

Irány a hómező!

Egyszerű, de tökéletes. A GSC egyik legnagyobb érdeme, hogy a szimpla álló pózokat is képesek dinamikussá tenni a ruházat hiteles megformálásával és a kiemelkedően jó színválasztással. Szinte érezni lehet a kimonó ujjába belekapó és a hajat lágyan meglengető szelet. A festése hibátlan, ahogy felülről lefelé haladva a fehér egy rózsaszínes árnyalatba megy át – ez tarka környezetben nehezen észrevehető, ám a havas háttér sokkal jobban kiemeli. A kimonót díszítő virágmintákról nem is beszélve, bár az én fotóimon ez sajnos nem nagyon látszik…

Elég rossz szögből sikerült lefényképezni a katanát, de szerencsére a mellette lévő képen jól látható, milyen részletesen kidolgozott a markolata és a keresztvasban még minták is vannak. Az obit és a masnit szintén virágmintákkal díszítették.

Kicsit változatosabb háttérrel:

Összességében maximálisan elégedett vagyok a GSC munkájával. Megjelenéskor egyáltalán nem számított drágának ez a figura, mostanra viszont csillagaszáti magasságokba szökött az ára, ami újabb bizonyíték a minőségre. Szerintem igazán szerencsésnek tudhatja magát az, akinek ott figyel a gyűjteményében.

5 hozzászólás to “[GSC] Kara no Kyoukai – Ryougi Shiki Garannodou”

  1. Rui-chan said

    Gyönyörű figura, eszméletlen nagy mázlid volt vele! *.* Még anno láttam élőben is, akkor fogott meg igazán a szépsége. Sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni és talán soha nem is fogom tudni. T.T

    Szerencsére a (számomra) második legjobb Shiki figurát sikerült lefoglalnom. Már csak el kéne hozni.

  2. Daisuken said

    Jók lettek a képek =)
    Ez az eddigi legszebb figura, amit valaha láttam. Egyszerűen tökéletes, örülnék neki, ha lenne akkor mázlim, hogy én is hozzájussak egyhez =D

  3. Jakker said

    Nekem valahogy sosem jött be különösebben ez a figura, nagyon szép azt elismerem de a karakter nem vonz.

  4. Gorillone said

    Megtaláltam!
    Jaj még jobban akarom 😦 Tényleg olyan drága? Ebayen láttam most 70 dollárért, de ezzel az eredetiség dologgal ki lettem ütve… szóval akkor nem is biztos, hogy az 😦 Nem baj, egyszer én is beszerzem ❤
    Nagyon klassz képeket készítettél :O

Hozzászólás