Otaku Odú

[GSC] Kara no Kyoukai – Ryougi Shiki Garannodou

Posted by -OJ- - 2010. november 27.

Tegnap éjjel leesett az első hó, ezzel kiváló alkalom nyílt arra, hogy kora reggel – még mielőtt kisütött volna a nap és olvadásnak indult volna a hótakaró – a hozzá illő környezetben készítsek néhány képet a fehér kimonós Shiki figurámról.

Név: Ryougi Shiki Garannodou
Eredet: Kara no Kyoukai ~The Garden of Sinners~
Gyártó: Good Smile Company
Megfelenés: 2008 November
Méret: 1/7 (ami a maga 20cm-ével valójában 1/8)
Hivatalos Oldal

Nem sokkal a Kara no Kyoukai 5.filmje, a Paradox Spiral bemutatóját követően a Good Smile Company bejelentette az új Shiki figuráját, amely rövid időn belül az előrendelési listák elejére ugrott – olyannyira nagy lett rá a kereslet, hogy megjelenésre szinte az összes elfogyott, és azóta sem gyártották újra.

Shiki mindössze egyetlen jelenetben viseli ezt a díszes kimonót, amely során visszaemlékezik arra hóesés éjszakára, amikor Kokutou Mikiyaval először találkoztak.

Már korábban is láthattuk ezt a jelenetet, közvetlenül a második film elején. Azonban ott még nem volt ilyen kidolgozott a kimonó, illetve az obi sem volt hátul masniba kötve. Így egyértelmű, hogy a figurához (és vele együtt az ötödik filmben látottakhoz) az eredeti light novelekhez készített illusztrációkat használták fel:

A megjelenés idején még nem voltam “nagy” gyűjtő, de ez a figura azonnal elnyerte a tetszésem, függetlenül attól, hogy akkor még a filmeket nem láttam és a karakterről sem tudtam semmit. Első ránézésre a fekete haj és a fehér ruházat egy hóasszony (Yuki Ohna) benyomását keltette bennem, hozzáadva a katanát pedig Lady Snowblood jutott róla eszembe. Mint később kiderült, Shiki sem különbözik sokban az említett két karaktertől: ugyanolyan halálos és hűvösen kimért szépség, aki nem sokszor mutat érzelmet, viszont annál több alkalommal ontja ki ellenfelei vérét. A Kokutouhoz fűződő kapcsolata pedig jól tükrözi a hóasszony “tiltott szépség” mibenlétét.

Szóval megismertem és megkedveltem a karaktert, arra viszont nem sok esélyt láttam, hogy ehhez a figurához valaha is hozzájutok – megfizethető áron. Shikinek a kék kimonón piros bőrdzsekit viselő megjelenése pedig annyira nem nyerte el a tetszésemet, hogy arról egy teljes árú nagyméretű figurára beruházzak. Hatalmas szerencsémre akadt idehaza egy kedves ismerősöm, aki eredeti áron volt hajlandó megválni a saját, egyébként hibátlan állapotban lévő példányától. Így váratlanul egy újabb, rég áhított kedvencet köszönthettem a gyűjteménybe.

Egy újabb ablakos doboz a polcra. A Good Smile Companyra jellemző, hogy szeretik saját promóképeikkel díszíteni a csomagolást és ezalól Shiki doboza sem kivétel. Hátlapján és az oldalain megtaláljuk a korábbi promoképeket, a gyártó adatait, és ami a legfontosabb: az eredetiséget jelző holografikus matricát! A doboz színvilága pedig követi a figuráét. Megvétel után egy pár hétig ki sem mertem venni a dobozából, amíg nem találtam neki egy megfelelő helyet, nehogy addig rátelepedjen az összes por 😀

Irány a hómező!

Egyszerű, de tökéletes. A GSC egyik legnagyobb érdeme, hogy a szimpla álló pózokat is képesek dinamikussá tenni a ruházat hiteles megformálásával és a kiemelkedően jó színválasztással. Szinte érezni lehet a kimonó ujjába belekapó és a hajat lágyan meglengető szelet. A festése hibátlan, ahogy felülről lefelé haladva a fehér egy rózsaszínes árnyalatba megy át – ez tarka környezetben nehezen észrevehető, ám a havas háttér sokkal jobban kiemeli. A kimonót díszítő virágmintákról nem is beszélve, bár az én fotóimon ez sajnos nem nagyon látszik…

Elég rossz szögből sikerült lefényképezni a katanát, de szerencsére a mellette lévő képen jól látható, milyen részletesen kidolgozott a markolata és a keresztvasban még minták is vannak. Az obit és a masnit szintén virágmintákkal díszítették.

Kicsit változatosabb háttérrel:

Összességében maximálisan elégedett vagyok a GSC munkájával. Megjelenéskor egyáltalán nem számított drágának ez a figura, mostanra viszont csillagaszáti magasságokba szökött az ára, ami újabb bizonyíték a minőségre. Szerintem igazán szerencsésnek tudhatja magát az, akinek ott figyel a gyűjteményében.

8 hozzászólás to “[GSC] Kara no Kyoukai – Ryougi Shiki Garannodou”

  1. Rui-chan said

    Gyönyörű figura, eszméletlen nagy mázlid volt vele! *.* Még anno láttam élőben is, akkor fogott meg igazán a szépsége. Sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni és talán soha nem is fogom tudni. T.T

    Szerencsére a (számomra) második legjobb Shiki figurát sikerült lefoglalnom. Már csak el kéne hozni.

  2. Daisuken said

    Jók lettek a képek =)
    Ez az eddigi legszebb figura, amit valaha láttam. Egyszerűen tökéletes, örülnék neki, ha lenne akkor mázlim, hogy én is hozzájussak egyhez =D

  3. Jakker said

    Nekem valahogy sosem jött be különösebben ez a figura, nagyon szép azt elismerem de a karakter nem vonz.

  4. Danny said

    Minden elismerésem! Gyönyörű figurát szereztél Shikiről!

  5. Nicky said

    Eredetiség matrica?
    Ezek szerint vannak nem eredeti figurák is??? O.O

  6. Gorillone said

    Megtaláltam!
    Jaj még jobban akarom 😦 Tényleg olyan drága? Ebayen láttam most 70 dollárért, de ezzel az eredetiség dologgal ki lettem ütve… szóval akkor nem is biztos, hogy az 😦 Nem baj, egyszer én is beszerzem ❤
    Nagyon klassz képeket készítettél :O

Vélemény, hozzászólás?

 
