Otaku Odú

[Artbook] Tengen Toppa Gurren Lagann – Yoko Portraits

Posted by -OJ- - 2011. november 15.

Igaz, hogy a dakimakurával Én már megszereztem a Yokoról kiadott legértékesebb fancuccot, de ennek az artbooknak nem tudtam ellenállni, mikor megláttam az AnimeLand polcán 😀

Adatok
Cím: Tengen Toppa Gurren Lagann – Yoko Portraits
Kiadó: Studio DNA
Megjelenés: 2008. Február
Ár: ~1800yen
Méret: A4 (30 x 21 cm)
Oldalszám: 64 (mind színes)

Rögön az elején megtaláljuk a könyv legnagyobb húzóerejét: a 17 exkluzív artworköt, amiket kizárólag ehhez a kiadványhoz készítettek különböző nevesebb illusztrátorok – köztük Shigeto Koyama (Star Driver), Sushio, Shouko Nakamura, stb – a saját stílusukban ábrázolva a karaktert.

Valamint négy régebbi illusztrációt, amelyek már az artbook megjelenése előtt, más kiadványokban is szerepeltek, de most ide is bekerülhettek.

Az ezt követő négy oldalon Yoko véleményezi a róla készült képeket.

Fiktív interjúk a sorozat többi karakterével.

A következő szekció Yoko összes ruháját bemutatja, amit a sorozatban viselt. Itt találunk vázlatrajzokat az arckifejezéseiről, valamint a Gun Bike és a mesterlövészpuskájának részletes ismertetőjét, a működését is beleértve.

Yomako sensei tanórája és egy kérdezz-felelek.

A Fotó Album szakaszban a sorozatból vett képek segítségével megismerhetjük Yoko történetét és a vele történt fontosabb eseményeket. Ez elég spoileres, így csak azok nézzék meg a képeket, akik már látták az animet.

A végére maradtak a Yokoról készült figurák képei, amiket az artbook megjelenéséig kiadtak.

Az utolsó oldal ezúttal is impressziumnak ad helyet, valamint itt találjuk az extra borítékot, benne nyolc fényképpel a készítők által legszebbnek ítélt artworkökről:

A Saber Portraits kapcsán már volt alkalmam megismerkedni a Studio DNA karakter-központú artbook szériájával, így már tudtam mire számíthatok, mikor a Yoko Portraits megvásárlása mellett döntöttem, és nem is kellett csalódnom. Az exkluzív illusztrációk gyönyörűek és igazán változatosak lettek, némelyik teljesen elszakad az eredeti képi világától, és Yoko éppen hogy csak a vonásaiból ismerhető fel rajtuk, de ez a fajta kreativitás teszi igazán értékessé a kiadványt.

Ugyanebben a szériában még létezik Nia Portraits és Kamina & Simon Portraits is. Nem kizárt, hogy az előbbi egyszer még be fog kerülni a gyűjteményembe 😀

7 hozzászólás to “[Artbook] Tengen Toppa Gurren Lagann – Yoko Portraits”

  1. Junchi said

    A Kamina & Simon borítója enyhén… köhömm. xDD Vajon kiknek szerettek volna kedvezni vele? 😀 (Fene a BL-hintekbe…)

  2. Sztike said

    Nagyon jól néz ki ez az artbook, Yoko karaktere mindig is nagyon tetszett, de még nem láttam az animét. Vélemény róla?

    • -OJ- said

      Nagyon tudom ajánlani!
      Talán nem a legeredetibb anime (amennyiben a néző már látta a szuper-robot műfaj korábbi képviselőit), de az epikus történetet, karaktereket és a cselekményt tekintve ott van az alapművek között. És bár nem 100+ részes, de a shounenek között úgyszintén az egyik legjobb darab 😀

  3. Sztike said

    Vizsgaidőszak után levezetésként belenézek majd.

    • -OJ- said

      Közben jobb (persze csak ha már mindent megtanultál) 😀 Először Én is a nyári vizsgaidőszak során néztem, közvetlenül a vizsga előtti napon, hogy majd jó lesz feszültségoldónak. De aztán úgy fellelkesültem tőle, hogy másnap teljes magabiztossággal, ellentmondás nem tűrő módon romboltam be szóbelizni, és ha még nem tudtam volna semmit, akkor is átmegyek 😛

  4. Nicky said

    Sose csíptem Yokot, inkább Nia volt a favom,
    de ez egy nagyon cép artbook.

Vélemény, hozzászólás?

 
